Εξ αποστάσεως διαιτολόγος: Ανανέωση mode ΟΝ

Εξ αποστάσεως διαιτολόγος: Ανανέωση mode ΟΝ

«Μ. Τετάρτη και ανανέωση; Τρελή θα είσαι!» σκέφτηκα «τι τίτλος είναι αυτός;!» Συνεχίζω να πιστεύω ότι είναι ο ιδανικός. Ανανέωση στη διατροφή, την κίνηση, τον ύπνο και όχι μόνο!

Ας εξηγήσω όμως πρώτα με μια ιστορία…

Η Μεγάλη Εβδομάδα

Εδώ και ημέρες συζητάμε πώς θα περάσετε τις ημέρες της Μ. Εβδομάδας και του Πάσχα. Υπεραμυνόμουν την προηγούμενη εβδομάδα την ανάγκη αυτό το Σαββατοκύριακο που μας έρχεται να το περάσουμε λίγο διαφορετικά. Να βάψουμε τα αυγουλάκια μας. Να ψάλουμε ένα «ω γλυκύ μου έαρ» ή έστω ένα τραγούδι για την Άνοιξη. Να κόψουμε κάποιο λουλουδάκι από ένα δέντρο, τη γλάστρα μας ή και του γείτονα. Να στρώσουμε γιορτινό τραπέζι δύο φορές: και Μ. Σάββατο βράδυ και Κυριακή του Πάσχα. Ανεξάρτητα με τη θρησκεία του καθενός μας.

Κι αυτό διότι διέκρινα δύο πράγματα:

  • Πρωταρχικά, η ανάγκη να σταματήσει «η μέρα της Μαρμότας»: ακόμη ένα Σαββατοκύριακο, ακόμη ένα πάρτυ με Netflix και μαγειρέματα. Τελεία. Ξανά από την αρχή.
  • Δεύτερον, φάνηκε κατά γενική ομολογία την προηγούμενη εβδομάδα μια γενικότερη αποδιοργάνωση. Τα ωράρια αποσυντονίστηκαν. Ακανόνιστος ύπνος, ασυντόνιστη και ξεχειλωμένη εργασία ή εργασία μέχρι εξαντλήσεως. Μείωση της σωματικής δραστηριότητας ή σωματική δραστηριότητα στα άκρα.

Όσοι βρίσκονταν σε πρόγραμμα προχώρησαν (!) θεαματικά. Με το να ελίσσονται αξιοθαύμαστα μέσα στα άκρα και να ζητούν βοήθεια για διορθώσεις. Όσοι είχαν αφήσει το πρόγραμμά τους, ήρθε η στιγμή που ζήτησαν βοήθεια. Την ίδια όμως στιγμή σκέφτομαι και όσους δεν το έκαναν ή δεν μπορούν ακόμη να το κάνουν.

Το Πέρασμα

Κάποτε ένας συνεργάτης αποχαιρετώντας με, μου είπε: «Έρχεται Πάσχα. Το Πάσχα σημαίνει Πέρασμα. Κοίτα τι πέρασμα κάνεις εσύ στη ζωή σου και μετά από αυτό άστα όλα πίσω σου!». Μου πήρε μερικές μέρες, μήνες και ίσως χρόνια να καταλάβω τι πέρασμα ήταν αυτό (κάθε μέρα καταλαβαίνω όλο και περισσότερο). Τότε τι νόημα έχει θα μου πείτε αυτή η ιστορία;

Από εκείνη τη στιγμή, αντί να εστιάζω στις δυσκολίες, άρχισα να αναζητώ το πέρασμα από αυτές. Και να κάνω σχέδια. Πολλά  – όχι μόνο ένα, για το μετά! Το λίιιιγο μετά. Βραχυπρόθεσμα όλα είναι πιο εφικτά! Και μαντέψτε. Είναι συναρπαστικό πως η δυσκολία υπάρχει αλλά ο βαθμός της μικραίνει. Και είναι ακόμη πιο όμορφο να διακρίνεις πολλά διαφορετικά μετά!

Ανανέωση ΟΝ

Το πέρασμα δεν είναι τίποτε άλλο από μια διαδικασία ανανέωσης. Αναβάθμισης. Ένα upgrade!

Upgrade σημαίνει αλλάζω βαθμίδα ή επίπεδο. Όπως με τις εφαρμογές στα κινητά! Κάθε εφαρμογή (application) όσο τη χρησιμοποιούμε συλλέγει πληροφορίες για το πώς θα θέλαμε να τη χρησιμοποιούμε (πόσο γρήγορα, ποιες κινήσεις θα θέλαμε να κάνουμε πρώτα ή πιο εύκολα  κοκ). Αυτές τις πληροφορίες, τις συλλέγουν οι αλγόριθμοι (εξισώσεις) και οι προγραμματιστές. Και έπειτα φτιάχνουν μια νέα έκδοση της εφαρμογής – με ελάχιστες αλλαγές στην εικόνα αλλά πιο αποτελεσματική για τον καθένα μας στη χρήση.(Επί τη ευκαιρία κάντε κι ένα upgrade στην εφαρμογή nutrimed όσοι την έχετε).

Κάτι ανάλογο συμβαίνει και σε εμάς. Όταν πια έχουμε μάθει να χειριζόμαστε τη διατροφή μας και τη ζωή μας σε συγκεκριμένες συνθήκες, χαλαρώνουμε. Γιατί πιστεύουμε ότι ξέρουμε τα πατήματά μας και μετά, μπλοκάρουμε. Αυτό πια δε μας είναι αρκετό. Και μετά…

Μετά κάνουμε αναβάθμιση!
Κάνοντας ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ στη διατροφή και τον τρόπο ζωής

Για να κάνει ο καθένας μας “αναβάθμιση” στη διατροφή του, φτάνει να πάρει λίγο χρόνο για να αναλογιστεί τα δεδομένα του!

Δεδομένο 1: Το Πάσχα φτάνει και ίσως να φτάνει και η σταδιακή λύση των μέτρων μαζί με το καλοκαίρι. Ουπς.

Δεδομένο 2: Αποσυντονιστήκαμε. Ωραία. Εντοπίστε που: Πόσες ώρες κοιμάστε; Τι βάρος έχετε; Πόσα γεύματα κάνετε; Πού τρώτε; Πόσο τρώτε;

Δεδομένο 3: Τι λένε οι συστάσεις για την διαχείριση του βάρους την περίοδο των μέτρων; Την Κυριακή μόλις διάβαζα από τον συνεργάτη, αγαπημένο φίλο και συνάδελφο Πωλ Φαρατζιάν τα 7 βήματα προστασίας για την περίοδο της πανδημίας για τα άτομα με αυξημένο βάρος. Όπως αυτά συζητήθηκαν στην Παγκόσμια Ομοσπονδία Παχυσαρκίας (World Obesity Federation). Το γιατί ορίστηκαν αυτά τα βήματα μπορείτε να το αναζητήσετε στο άρθρο. Ποια ήταν αυτά τα βήματα:

  1. Ισορροπημένη και πλήρη σε θρεπτικά συστατικά διατροφή – Αποφυγή της αύξησης του σωματικού βάρους
  2. Αποφυγή επιβαρυντικών συνηθειών όπως το κάπνισμα και η υπερκατανάλωση αλκοόλ
  3. Ήπια τακτική σωματική δραστηριότητα
  4. Επαρκής ύπνος
  5. Μένουμε σε τακτική διαδικτυακή επαφή με τα αγαπημένα μας άτομα, συγγενείς και φίλους
  6. Διατήρηση καλής ψυχικής υγείας
  7. Δεν παρακολουθούμε συνεχώς τις ειδήσεις και τα νέα (προτείνεται μέχρι 2 φορές / ημέρα)

Δεδομένο 4: Πώς μπορώ να εφαρμόσω αυτά τα βήματα; Υπάρχουν οδηγίες;

Βεβαίως. Εχθές μόλις ο Πανελλήνιος Σύλλογος Διαιτολόγων, οπτικοποίησε σε βίντεο τις συστάσεις του Υπουργείου Υγείας σχετικά με την διατροφή κατά τη διάρκεια των μέτρων του covid19.

Αναβάθμιση ΤΩΡΑ

Να μια καλή ευκαιρία λοιπόν να εστιάσουμε στην επανεκκίνηση της διατροφής μας και ποιος ξέρει …της ζωής μας … μέσα από ένα διαφορετικό Σαββατοκύριακο ή Πάσχα ή Πέρασμα ή Upgrade! Ποια είναι τα βήματα;

Ξεκουραστείτε! Πολύ – Λίγο όσο χρειάζεται ο καθένας.

Βρείτε έναν ρυθμό σε καλό ύπνο. Χωρίς αλκοόλ, χωρίς τηλεόραση ή ταινία, χωρίς γλυκό. Επιτρέψτε στον εαυτό σας μια μέρα να ξυπνήσει νωρίς, να κουραστεί και να πέσετε κανονικά για ύπνο. Κοιμηθείτε επαρκείς ώρες σε πραγματικό σκοτάδι.

Φτιάξτε έναν ρυθμό στη διατροφή! Ο καθένας με το ρυθμό του: τσάμικο, hip hop ή opera. Εξασφαλίστε τουλάχιστον 3-4 γεύματα σε φως ημέρας 😉 δηλαδή: Πρωινό, Μεσημεριανό, και δύο σνακ και αφήστε το ελαφρύ γεύμα ή βραδινό για το βράδυ.

Καταναλώστε το αλκοόλ και τα γλυκά με μέτρο. Εναλλακτικά φροντίστε να ξεκουραστείτε ή να κάνετε κάτι δημιουργικό.

Εκφράστε τη μαγειρική δημιουργικότητά σας στα φρέσκα υλικά. Δηλαδή στα ψώνια της λαϊκής (φρούτα και λαχανικά). Όχι άλλο αλεύρι και μαγιά. Τα αγαπώ και τα δύο αλλά έχουν γίνει το αμέσως επόμενο hit μετά τα χαρτιά υγείας, το detol και τη χλωρίνη. Και εαν ανησυχείτε για το πώς θα διαχεριστείτε τα φρέσκα, κατεβάστε και διαβάστε τους Κανόνες υγιεινής κατά τη διαχείριση των τροφίμων που εξέδωσε εχθές το βράδυ το Υπουργείο Υγείας.

Κινηθείτε! Δεν χρειάζεται απαραίτητα να ξεκινήσετε κάποιο πρόγραμμα. Σύμφωνα με τις συστάσεις του Υπουργείου όπως φαίνεται εδώ, αρκούν μικρά πράγματα για να ξεμουδιάσουμε στην αρχή.

Ξεκουραστείτε, από τη ρουτίνα, της ρουτίνας! Κάντε κάτι διαφορετικό και ξέγνοιαστο. Είμαι σίγουρη ότι δεν τα έχετε εξαντλήσει όλα. Και σίγουρα μιλήστε και τσουγκρίστε έστω και virtual.

Με άλλα λόγια, δώστε χρόνο στον εαυτό σας να ξαναβρεί έναν προσωπικό ρυθμό. Αυτός ο προσωπικός ρυθμός, θα μας επιτρέψει να χτίσουμε το μετά μας. Θα μας προσφέρει κάποιες σταθερές για να ανταπεξέλθουμε στο άγνωστο.

Καλή Ανάσταση!

Με υγεία, υπομονή και δημιουργικότητα.

Φωτεινή